Magazín Elita

Opravdový očistec, ale holky to opět zvládly

Opravdový očistec, ale holky to opět zvládly

Pátá etapa v Dakar Classic se stala pro řadu posádek opravdovým očistcem. Hodně kilometrů bylo sice přejezdových, ale u těch měřených se výrazně změnil charakter terénu. Velmi brzký start ubral účastníkům energii a poté karavana závodních old timerů pomalu vjela do bran Empty Quarter. Tady každý kilometr v závodním speciálu bolí dvakrát až třikrát víc než kde jinde.

Olga Roučková, která se snažila být stále ve spojení s posádkou Czech Samurajs týmu. Nyní podává základní informace, které získala až poté, co se dostaly Bára s Lucií na signál: „První větší krizové momenty mají za sebou Bára Holická s Lucií Engovou. Čistě dámská posádka dojela z páté etapy časně nad ránem. Do bivaku dorazily ve dvě ráno. Mnozí závodníci Dakar Classic museli přenocovat v poušti, někteří nocovali u benzínových pump. Mechanici v našem týmu měli velkou obavu, zda  holky v noci dojedou. Obávali se nejhoršího, také odstoupení. I díky tomu, že se Dakar Classic přehoupl do Pusté končiny - Empty Quarter, kde pořadatelé sami avizovali, že je to špatné s pokrytím signálu. Nikdo z týmů klasiků o svých posádkách celý den nevěděl nic. Zbylo jen netrpělivé sledování livetimingu, který byl v tento den velmi chaotický.“ 

"Ale naše Kačka s pětatřiceti koňmi pod kapotou dojela do cíle této velmi náročné etapy. Jsem na holky pyšná, podle toho, jak včerejší etapu popisují, to musel být očistec na zemi. Zejména pro ně s jejich maličkým citroënem," váží si vytrvalosti dámské posádky Ollie Roučková, která má z pouště podobné zkušenosti.


Tím ale náročnost na Dakaru nekončí. Už dnes na účastníky Dakar Classic  čeká více jak pět set padesát kilometrů dlouhá etapa Shubaytah – Shubaytah. Jedná se o novinku v podobě 48 Chrono (etapa na 48 hodin), kde si každý jezdec  určí, jakou část trasy absolvuje v první a pak druhý den. 

„Všichni musí ale první den po šestnácté hodině zastavit v nejbližším z osmi připravených bivaků. I třeba za cenu, že se kus vrátí zpět. Zároveň nemohou využít pomoci svého týmu a veškeré opravy musí provést sami, nebudou mít informace o výsledcích konkurentů. Mají od pořadatelů zaplombovaný mobil. Budou odříznutí  od světa. Jedná se o jakýsi návrat k charakteru původního Dakaru. Terén není v této oblasti žádným neznámým, ale obtížnost této  speciální etapy  posunula soutěž o stupeň výš. Navigace však bude ďábelsky obtížná,“ přibližuje dnešní a zítřejší zlomovou etapu Olga Roučková.

Autor: Pavel Vydra

Foto: Zbyněk Hozákr

Fotogalerie
19164 19165 19167

Další články z rubriky

Evropští novináři zkoumají inovace měnící tvář průmyslu v přední světové laboratoři elektrických vozidel

Evropští novináři zkoumají inovace měnící tvář průmyslu v přední světové laboratoři elektrických vozidel

KOVAP uvádí na trh legendární traktor Ursus C-360

KOVAP uvádí na trh legendární traktor Ursus C-360

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Harley-Davidson Experience Tour 2024 V České republice

Harley-Davidson Experience Tour 2024 V České republice

Sdílené koloběžeky jsou technologiemi prošpikované stroje samy usměrňují jezdce

Sdílené koloběžeky jsou technologiemi prošpikované stroje samy usměrňují jezdce