Action v České republice
Česká republika je jednou z devíti evropských zemí, v nichž Action působí. Obchodní model společnosti zákazníkovi umožňuje vzrušující zážitek z nakupování, a to díky neustále se měnícímu sortimentu produktů ve 14 kategoriích, z nichž většina stojí méně než 25 korun.
Nová prodejna řetězce v pražských Kbelích je zároveň jeho 22. obchodem na českém trhu. Společnost se během svého rok a půl trvajícího působení stala důležitým lokálním obchodním partnerem a investorem, který v zemi zaměstnává více než 500 lidí. Action chce v roce 2022 svou pozici v Česku ještě více posílit otevřením dalších prodejen napříč republikou.
„Velice si vážíme vřelého přijetí, jehož se Action v Česku dostalo. Zahájení roku tímto klíčovým milníkem představuje významný úspěch pro všech více než 65 000 zaměstnanců společnosti Action, kteří nyní pracují v jejích celkem 2 000 evropských prodejnách. Na aktuálním jubileu budeme v nadcházejících letech stavět a i nadále zrychlovat náš mezinárodní růst, abychom mohli obsluhovat ještě více zákazníků,“ řekla Hajir Hajji, CEO Action.
Důležitý obchodní partner pro Českou republiku
Rychlá expanze společnosti Action v České republice ukázala, že se jedná o významného obchodního partnera. Action se zaměřuje na poskytování pracovních příležitostí a možností kariérního růstu, zároveň investuje do nových prodejen.
„Vítáme možnost seznámit se s konceptem i sortimentem společnosti Action, která byly zatím pro naši městskou část neznámou – byť si zároveň již získala oblibu milionů zákazníků po celé Evropě. S ohledem na budoucí okolní zástavbu jsem si jistá, že si své zákazníky i u nás jednoznačně najde. Pro městskou část Praha 19 je velkým potěšením, že se právě Action zařadí ke společnostem, které v aktuálně renovovaném areálu bývalého závodu PAL přispějí ke kvalitnějšímu životu ve Kbelích,” řekla Ivana Šestáková, místostarostka MČ Praha 19.
Podle generálního ředitele Action pro Českou republiku Petra Juliše plánuje společnost v příštím roce vytvořit ještě více pracovních míst: „Otevřením další prodejny v Praze jsme nyní celkem vytvořili pracovní místa pro 500 tuzemských kolegů. Do konce roku 2022 očekáváme, že v České republice zaměstnáme celkem 1000 lidí s vášní pro maloobchod, která je nezbytná pro takto úspěšnou expanzi.“
Růst v Evropě
Action vznikl před téměř 30 lety v nizozemském Enkhuizenu. Od té doby společnost expanduje ze země do země, z města do města a velké plány má i do budoucna. Nyní působí v 9 zemích a každý týden nabízí 11 milionům zákazníků neustále se měnící sortiment 6 000 výrobků. Kromě toho webovou stránku Action.com navštíví dalších 8 milionů spotřebitelů týdně.
Desátou evropskou zemí, ve které společnost Action otevře prodejny a bude poskytovat služby svým zákazníkům, se stane Španělsko.
Udržitelný pokrok každý den
Nejrychleji rostoucí evropský diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím Action otevřel svou jubilejní celkově dvoutisící prodejnu, a to v pražských Kbelích. To představuje další významný milník v působivém růstu nizozemské společnosti napříč Evropou i Českou republikou, na jejíž trh vstoupila v srpnu 2020. Dvoutisící prodejna je současně třetí otevřenou v tuzemském hlavním městě.
Společnost Action neustále zlepšuje kvalitu nejen svých výrobků, ale také svých poboček a jde cestou stále větší udržitelnosti. Energie ve všech prodejnách Action budou do konce roku 2024 ze 100 % pocházet z obnovitelných zdrojů. Společnost přestane zároveň do té doby v obchodech využívat k vytápění plyn. Více detailů o cílech v oblasti udržitelnosti bude zveřejněno v aktualizované zprávě za rok 2021 na počátku roku 2022.
Tajemství úspěchu
Action nabízí a neustále obměňuje sortiment ve 14 produktových kategorií za nízké ceny, jichž dovolují dosahovat velké objemy objednávek zboží. Sortiment pokrývá hlavní oblasti zájmu zákazníků. Jednotlivé položky jsou na pulty uváděny v omezeném množství – díky tomu nevznikají přebytečné zásoby a zákazníci se mají do prodejen Action tendenci vracet častěji. V každé zemi poskytují prodejny Action téměř totožný sortiment a většinou se nacházejí
v dobře dostupných nákupních lokalitách.