Magazín Elita

Miele stále více využívá recyklované materiály

Miele stále více využívá recyklované materiály

Sotva by se našel jiný materiál, který by se zpracovával tak snadno a měl tak univerzální využití, jako je plast. Zároveň také roste nespokojenost se záplavou plastů. Například v Německu se ročně vyprodukuje 227 kilogramů obalového odpadu na obyvatele, z čehož 39 % tvoří plasty.1 A přestože jsou Němci často žertem označováni za světové šampiony v třídění odpadu, 51 % všech plastových obalů v této zemi není recyklováno, ale končí ve spalovně.2 Přitom plast, zejména z obalového sektoru, lze velmi dobře recyklovat a znovu použít jako tzv. recyklát. Jak to funguje, ukazuje Miele mimo jiné na svých sušičkách, produktech pro péči o přístroje a příslušenství k vysavačům.

Pro Miele jako rodinnou společnost orientovanou na hodnoty je omezení znečištění životního prostředí a klimatických změn skutečnou prioritou – stejně jako udržitelnost jejích výrobků. Miele přitom klade nejvyšší nároky na kvalitu nejen svých spotřebičů, ale také obalů – například z hlediska pevnosti, teplotní odolnosti, ochrany proti světlu a bezpečnosti výrobků. Například čisticí prostředky musí být schopny odolat jak zátěži při přepravě, tak i proměnlivým klimatickým podmínkám. „Vývoj obalů, které splňují tyto požadavky a zároveň chrání životní prostředí, je velkou výzvou, které důrazně čelíme," říká Christoph Wendker, viceprezident pro udržitelnost a regulační záležitosti skupiny Miele.

Konkrétně to znamená: Všude tam, kde je to možné bez relevantní ztráty kvality, Miele důsledně realizuje myšlenku oběhového hospodářství a recyklace materiálu. Cílem je zvýšit množství použitého plastového recyklátu do roku 2025 na 7 500 tun. „Nejen u recyklovaných a recyklovatelných materiálů u obalů, ale také u spotřebičů stojí Miele ještě na začátku dlouhé cesty," pokračuje Wendker. Využití recyklátu v oblasti kovů již u společnosti Miele značně pokročilo a Miele se touto cestou vydává i v oblasti plastů.

30% úspora materiálu díky novému výrobnímu procesu

Výrazně k tomu přispívá modul tepelného čerpadla, který byl vyvinut od základu nově a používá se téměř ve všech nových modelech sušiček. Díky inovativnímu výrobnímu

procesu, při kterém je plast obohacen dusíkem, se ušetří 30 % materiálu – při současném zvýšení jeho stability. Pro víko tohoto modulu se od roku 2021 poprvé používá plastový recyklát. V přepočtu na celý rok činí výsledná úspora materiálu několik set tun granulátu. Kromě toho společnost ve svém závodě v Bielefeldu stále více vyrábí z recyklátu příslušenství k vysavačům, jako jsou hubice na čalounění, hubice k vysávání spár, štětky na nábytek a speciální kartáče. V současné době se testují další prvky  příslušenství vysavačů, včetně vzduchových filtrů. Rám filtru Hygiene AirClean u nového vysavače Boost CX1 je již dnes vyroben stoprocentně z recyklovaného materiálu.

PowerDisk: Obal vyrobený kompletně z recyklátu

Také u čisticích prostředků a prostředků pro péči o přístroje si mohou zákazníci vybrat z produktů, které jsou nejen speciálně navržené pro jejich spotřebiče Miele, ale jsou také ekologicky zabalené. Společnost Miele například vyměnila nádobu mycího prostředku PowerDisk pro mytí v myčkách nádobí za 100% recyklovaný plast. Obaly ostatních nádob mycích a pracích prostředků byly rovněž z velké části přepracovány a jsou nyní vyráběny z recyklovaného materiálu.

Credit: Miele, www.miele.cz


Další články z rubriky

Florentine představuje svůj poklad VIOLET IS THE NEW BLACK

Florentine představuje svůj poklad VIOLET IS THE NEW BLACK

Modulární rodinné domy jsou receptem na dostupné bydlení

Modulární rodinné domy jsou receptem na dostupné bydlení

Kdo potvrdí kvalitu oken? Na certifikáty se nespoléhejte!

Kdo potvrdí kvalitu oken? Na certifikáty se nespoléhejte!

Bronzová slavice, která má zlato v hrdle, přichází s popovým albem kategorie de luxe

Bronzová slavice, která má zlato v hrdle, přichází s popovým albem kategorie de luxe

Nová kolekce Columbia Icons pro letošní jaro čerpala inspiraci v oregonském vnitrozemí

Nová kolekce Columbia Icons pro letošní jaro čerpala inspiraci v oregonském vnitrozemí

PURE fest

Písecký víkend módy a designu