„Dva dny v dunách, šílenost a návrat ke kořenům. Je za námi Chrono 48-šestá etapa, která byla vypsána i pro kategorie Classic a měřila více jak 580 kilometrů. Oproti ostrému Dakaru měli „klasici“ pouze jeden zajištěný bivak v poušti. V Dakaru bylo na trati hned osm bivaků. Auta a motorky měly navíc jinou trasu," dodává Ondřej Martinec, který věří, že za rok podobné dobrodružství opět zažije na vlastní kůži.
V bivaku si sice jezdci mohli vzájemně pomoci, ale neměli k dispozici mechaniky ani jídelnu. Závodníci kategorie Classic dostali vojenský balíček s konzervami a pár dalších potravin, dále vodu a vařič, na kterém si vše museli uvařit.
A jak si užily večeři holky, popisuje Bára Holická řidička Citroënu 2 CV: - "Byl to neskutečný zážitek, a ještě k tomu i chutný. Lucie měla rýži s kuřecím a omáčkou, já těstoviny s červenou omáčkou a sýrem. Byla možnost čaje, dostaly jsme i plecháčky, abychom si mohly uvařit čaj i ráno. Pořadatelé si vyhráli i s ohřevem jídla. Dostali jsme takový minivařič - skládačku, do které si hodila pepo, na to konzervu a ohřála sis jídlo." „A na toaletu jsme si museli zajít za dunu s lopatou. “ – dokresluje atmosféru Lucie Engová navigátorka 2CV.
Jiří Kopřiva, navigátor Czech Samurais týmu ve voze Suzuki Samurai z minulého roku, komentuje dění z České republiky a holkám taky moc fandí: „Novinku 48H Chrono vymyslel ředitel závodu David Castera. Tenhle návrat ke kořenům je skvělý počin od pořadatelů. Líbí se mi ta surovost depa, který dostává Classic závod do jiné dimenze. Závodníci se více stmelí, vznikají přátelství na celý život."
V první části Chrono 48 se Bára Holická s Lucií Engovou na doporučení pořadatele, vzhledem k nízkoobjemovému motoru vozu, přesunuly po asistenční trase. V maratonském bivaku prošly Kachnu a připravily se na druhou část maratonské stage. Dlouhá 48 hodinová etapa z holek dostala absolutní maximum. Právě ve druhé části se závodnice musely nejednou vykopávat z písku. „Ale tentokrát jsme aspoň nemusely jet na laně a vykopaly jsme se z písku samy," usmívá se Lucie Engová.
Zitra celé závodní pole Dakaru i Classiců čeká vytoužený den volna v hlavním městě Saúdské Arábie Rijádu. Zatímco odpočinkový den se pro některé ukáže jako letmý oddech, poskytne servisním týmům dostatek času na opravu toho, co je třeba opravit před další jízdou, a údržbu toho, co je třeba udržovat.
Po dni volna následuje sedmá etapa vedoucí z Rijádu do Al Duwadimi, která je dlouhá 416 km, z toho speciálky měří 248 kilometrů.
„První týden rally byl vyčerpávající a stanovil ve většině kategorií průběžné výsledky s řadou překvapení, radostných, ale i zklamání z nuceného odstoupení. Chtěla bych moc poděkovat všem, kteří se o údržbu našeho vozidla v soutěži starají a také všem sponzorům, kteří nám pomáhají v čele s hlavním partnerem AUTOROZVODY. Druhý týden je novou výzvou něco na současném stavu změnit. První částí bude kaňonové bludiště s neustálými změnami směru jízdy. Konečně dokonalí surfaři za volanty a řídítky (v přeneseném smyslu slova) na dunách nechají mluvit své dovednosti. V soutěži už není čas ztrácet, abyste získali ten správný čas,“ přibližuje dění po volném dni Olga Roučková.
Foto: Zbyněk Hozák aarchiv týmu