„Startujeme do druhé poloviny soutěže, Kachna má na tachometru 88 888 kilometrů, krásné a snad šťastné číslo. Holky dnešní etapu daly s velkým přehledem - dva rychlostní a navigační testy. Dnes se Báře s Lucií povedlo nechat za zády kamiony i legendární Porsche,"předává prvnotní informace od posádky Bára Holická a Lucie Engová z dnešního bivaku Tomáš Neruda.
Ještě se vraťme ke dni volna. V tento den posádky na Rally Dakar obvykle odpočívají a připravují se na další etapy závodu. Důležitá je třeba fyzická regenerace, jejíž součástí jsou třeba masáže, cvičení, nebo prostě odpočinek. Určitě probíhá i analýza předchozích etap, komunikace s fanoušky a médii.
S týmem Czech Samurajs jsou nejen mechanici, ale se svým zaregistrovaným vozem i fotografové v čele se Zbyňkem Hozákem, který není v prostředí autosportu rozhodně nováčkem.
„Ahoj, celý život fotím Motorsport. Deset let jsem se motal kolem Formule 1, hlavně u týmu West Mclaren Mercedes, následně tři roky s Buggyrou na okruzích a rally. Ale na Dakaru jsem poprvé. Překvapily mě obrovské denní přesuny, ale tím, že máme špičkového řidiče, který to tady zná a má perfektně připravené vyrámované auto, tak se pohybujeme rychle po trati a vše stíháme líp než někteří ostatní kolegové. Jinak jsem mile překvapen dokonalou organizací a taky mě tady baví catering.“
Šéfem doprovodného týmu je Jakub Fára. Jak jemu se líbí na letošním Dakar Classic?
Ve srovnání s minulým rokem je pro mě letošek o mnoho méně hektický. Víc mohu vnímat okolí, mám radost, že mohu pomoct a poradit. Minulý rok bylo vše úplně nové a letos si rozšiřuji obzory a znalosti. Takže těžko srovnávat, co je lepší. Jestli ten wow efekt z toho prvního, nebo ten klid a více vjemů z letoška. Oboje je super.“
Poslední informace poskytla Olga Roučková po telefonátu s posádkou:
„Holky dnes poškodily převodovku, takže mechanici dávají do Citroëna novou a také se jim na kamenitých úsecích podařilo utrhnout výfuk. Doprovod má tedy plné ruce práce, ale určitě to zvládnou na jedničku.“
Zítra trať vede z Al Duwadimi do Hai. Trať směřuje na sever. Pojede se velice členitým terénem a účastníci budou muset jet jako „po vaječných skořápkách“, aby se vyhnuli defektům.
Foto: Zbyněk Hozák a archiv týmu
Text: Pavel Vydra