Magazín Elita

Dakar Classic se přehoupl do své druhé poloviny

Dakar Classic se přehoupl do své druhé poloviny

„Startujeme do druhé poloviny soutěže, Kachna má na tachometru 88 888 kilometrů, krásné a snad šťastné číslo. Holky dnešní etapu daly s velkým přehledem - dva rychlostní a navigační testy. Dnes se Báře s Lucií povedlo nechat za zády kamiony i legendární Porsche,"předává prvnotní informace od posádky Bára Holická a Lucie Engová z dnešního bivaku Tomáš Neruda.

Ještě se vraťme ke dni volna. V tento den posádky na Rally Dakar obvykle odpočívají a připravují se na další etapy závodu. Důležitá je třeba fyzická regenerace, jejíž součástí jsou třeba masáže, cvičení, nebo prostě odpočinek. Určitě probíhá i analýza předchozích etap,  komunikace s fanoušky a médii.

S týmem Czech Samurajs jsou nejen mechanici, ale se svým zaregistrovaným vozem i fotografové v čele se Zbyňkem Hozákem, který není v prostředí autosportu rozhodně nováčkem.

„Ahoj, celý život fotím Motorsport. Deset let jsem se motal kolem Formule 1, hlavně u týmu West Mclaren Mercedes, následně tři roky s Buggyrou na okruzích a rally. Ale na Dakaru jsem poprvé. Překvapily mě obrovské denní přesuny, ale tím, že máme špičkového řidiče, který to tady zná a má perfektně připravené vyrámované auto, tak se pohybujeme rychle po trati a vše stíháme líp než někteří ostatní kolegové. Jinak jsem mile překvapen dokonalou organizací a taky mě tady baví catering.“

Šéfem doprovodného týmu je Jakub Fára. Jak jemu se líbí na letošním Dakar Classic?

Ve srovnání s minulým rokem je pro mě letošek o mnoho méně hektický. Víc mohu vnímat okolí, mám radost, že mohu pomoct a poradit. Minulý rok bylo vše úplně nové a letos si rozšiřuji obzory a znalosti. Takže těžko srovnávat, co je lepší. Jestli ten wow efekt z toho prvního, nebo ten klid a více vjemů z letoška. Oboje je super.“

Poslední informace poskytla Olga Roučková po telefonátu s posádkou:

„Holky dnes poškodily převodovku, takže mechanici dávají do Citroëna novou a také se jim na kamenitých úsecích podařilo utrhnout výfuk. Doprovod má tedy plné ruce práce, ale určitě to zvládnou na jedničku.“

Zítra trať vede z Al Duwadimi do Hai. Trať směřuje na sever. Pojede se velice členitým terénem a účastníci budou muset jet jako „po vaječných skořápkách“, aby se vyhnuli defektům.

Foto: Zbyněk Hozák a archiv týmu

Text: Pavel Vydra 

Fotogalerie
19180 19181 19182

Další články z rubriky

Firmy v příštích dvou letech zvýší rozpočty na bezpečnost IT až o 9 %

Firmy v příštích dvou letech zvýší rozpočty na bezpečnost IT až o 9 %

Výzvy v recyklaci elektroodpadu i legislativní změny: REMA Systém edukuje firmy na sérii seminářů

Výzvy v recyklaci elektroodpadu i legislativní změny: REMA Systém edukuje firmy na sérii seminářů

Společnost GAC představuje na autosalonu v Kantonu tři nové modely: S7, AION UT a HYPTEC HL

Společnost GAC představuje na autosalonu v Kantonu tři nové modely: S7, AION UT a HYPTEC HL

Kyle Wyman, James Rispoli a speciální hosté z řad závodníků MotoGP vyzkoušeli potenciál motocyklů Road Glide v závodní úpravě

Kyle Wyman, James Rispoli a speciální hosté z řad závodníků MotoGP vyzkoušeli potenciál motocyklů Road Glide v závodní úpravě

Kaspersky odhaluje boom falešných VPN: Čtyřnásobný růst útoků v Evropě

Kaspersky odhaluje boom falešných VPN: Čtyřnásobný růst útoků v Evropě

Levandulové údolí