Nejznámějším filmovým a muzikálovým hitům, odvážným tanečním číslům, a především hvězdám Galakoncertu Film & Musical Haně Holišové, Václavu Noidovi Bártovi, Tereze Maškové a Orchestru Karla Vlacha tleskalo v sobotu večer vyprodané hlediště Kongresového centra v Praze. V pořadí již třetí galakoncert byl nejen oslavou 85 let existence nejstaršího českého orchestru, ale především hudebním i vizuálním zážitkem pro nadšené a roztančené publikum. Podívejte se do fotogalerie z koncertu.
Galakoncert Film & Musical, kterým opět provedla herečka Adéla Gondíková, byl nabitý hudebními lahůdkami v podobě nejznámějších písní ze světových i českých filmů a muzikálů. Odvážná taneční čísla doplnily ještě odvážnější kostýmy Hany Holišové a Terezy Maškové. Ty se během večera převlékly až osmkrát a publiku připravily skutečně obdivuhodnou podívanou. „Na jeden převlek jsem měla dvě a půl minuty. Byl to tedy stresík, ale zvládli jsme to. Jsem šťastná, že se to celé tak krásně podařilo. Byla jsem zpočátku strašně nervózní, protože jsem zpívala písničky, které jsem se učila přímo pro tento jeden koncert, a tak jsem se bála, abych je nepokazila. Ale v polovině koncertu se to ve mně zlomilo a pak už jsem si ho jenom užívala,“ řekla bezprostředně po galakoncertu Tereza Mašková.
Pěknou honičku kvůli kostýmům měla i Hanka Holišová. „Měla jsem asi osm převleků a před Pomádou bylo dost napínavé, jestli ho stihnu. Chvilku to vypadalo, že budu zpívat z backstage nebo že tam budu muset jít polonahá,“ směje se při vzpomínce na nejrychlejší převlékání během koncertu Hanka, která se do koženého overalu zapínala ještě při prvních verších největšího hitu muzikálu Pomáda - Letní láska. O několik písní později ale nakonec polonahá na jeviště skutečně vystoupila. K písni All That Jazz z muzikálu Chicago oblékla pouze korzetové body, což vtipně oglosovala moderátorka Adéla Gondíková slovy: „Příště se, prosím tě, obleč!“ Že vystoupí pouze v koženém body, se Hanka Holišová rozhodla na poslední chvíli. „Hodně jsem to řešila, měla jsem s sebou několik variant šatů. Ale když jsem viděla holky tanečnice, že jsou polonahé, tak jsem si řekla, že musím být odvážná,“ říká Hana Holišová.
Prvním řadám jistě neunikly náplasti proti bolesti na odhaleném těle Hany Holišové. Svůj první galakoncert s Orchestrem Karla Vlacha totiž odzpívala a odtančila s poraněným ramenem, kvůli kterému byla její účast na koncertu ohrožena. Jeviště a energie z publika jsou ale podle zpěvačky nejlepším lékem na bolest. „Jeviště má zvláštní kouzlo, člověk na něm zapomene na bolest. Měla jsem zánět v rameni, nebyla jsem schopná používat pravou ruku a myslela jsem si, že to dnes nedám. Celý týden jsem ale byla v dobrých rukách a jsem ráda, že se to za pomoci lékařů i alternativní cesty zlepšilo. Adrenalin na jevišti funguje fantasticky a ty prášky na bolest taky,“ smála se s úlevou po koncertu Hanka Holišová.
Trojlístek zpěváků doplnil již tradičně Václav Noid Bárta, který nechyběl na žádném z galakoncertů. Termín toho předchozího, vánočního, se potkal s datem narození jeho ženy Elišky, které se veřejně před publikem vyznal z lásky, tentokrát celé hlediště Kongresového centra gratulovalo k druhým narozeninám jeho dceři Aničce.
Orchestr Karla Vlacha si v sobotu podmanil diváky melodiemi zahraničních filmů jako je např. James Bond, Titanic, Moulin Rouge, Burlesque, Flashdance, Dirty Dancing, The Greatest Showman a nejznámějšími hity světových muzikálů jako je Cabaret, Jesus Christ Superstar anebo Pomáda. Na své si přišli i fanoušci českých hudebních filmů jako např. Šíleně smutná princezna, Rebelové nebo Světáci. Písničku ze Světáků si spolu s Hankou a Terezou střihla i Adéla Gondíková. Vystoupili také sólisté Orchestru Karla Vlacha: Nikol Držmíšková, Josef Fečo, Adam Koubek, Alena Průchová a Lada Soukupová.
Publikum zažilo 20. dubna 2024 v Kongresovém centru skutečně velkou muzikálová show s osmnáctičlenným big bandem pod vedením dirigenta Dalibora Kaprase a s početnou taneční crew, již vedla režisérka a choreografka Ivana Hannichová. Ta je v současnosti nejvyhledávanější choreografkou muzikálových projektů po celé ČR, na podzim její práci budou moci sledovat diváci televizní taneční show StarDance.
„Byla to opět velkolepá koncertní a taneční show plná energie, skvělých pěveckých a tanečních výkonů. Pohled do roztančeného publika byl tou nejlepší odměnou za týdny a měsíce tvrdých příprav. Orchestr Karla Vlacha letos slaví neskutečných 85 let existence. Tato muzikálová show byla důstojnou oslavou a ukázkou toho, že Orchestr Karla Vlacha má nejen bohatou minulost, ale i slibnou budoucnost a že umí jít s dobou,“ říká producent galakoncertu Tom Robin z pořádající agentury MozART Production. Koproducentem bylo Kongresové centrum Praha. Projekt se konal pod záštitou MČ Praha 4.