Divadelní prázdniny tak trochu využila ostravská parta kolem Divadla Mír k tomu, aby natočila další celovečerní počin do kin. Film Srnky napsal, na několika divadelních scénách úspěšně uvedl a režíruje režisér Tomáš Svoboda, produkce snímku se ujal Albert Čuba. V hlavních rolích se samozřejmě objeví Štěpán Kozub, Robin Ferro, Albert Čuba a Vladimír Polák, tuto sestavu ale doplní mnoho dalších herců, a to nejen ze severu Moravy.
Děj filmu se skládá ze čtyř příběhů čtyř mužů, které osud svede dohromady. Setkávají se tak operetní dirigent Petr Zikmund (Štěpán Kozub), mykolog Patrik Velek (Vladimír Polák), úředník Karel Janýz (Robin Ferro) a slavný herec Ewald Myron (Albert Čuba). Čtyři zdánlivě nesourodé světy se jednoho dne protnou ve společném konci příběhu, aby našly skrytou krásu ve světě lesních srnek, jež je celou dobu pozorují.
„Všechny čtyři postavy jsou vlastně vypravěči svých příběhů. Každý vypráví jiný příběh a vypráví ho jinak. Realita se každou chvíli někam pootočí a mění tak, že divák je neustále znejišťován v tom, co vidí. Chvíli jsme v minulosti postavy, chvíli ve snu, chvíli na pomezí obou skutečností,“ objasnil režisér snímku a zároveň scenárista Tomáš Svoboda, který má za sebou filmy jako například Hodinový manžel, Manžel na hodinu, Jak se zbavit nevěsty, Dvě nevěsty a jedna svatba či Indián. S Divadlem Mír spolupracoval už na úspěšném seriálu Krematorium.
Film Srnky bude podle tvůrců výrazný i vizuálně. „Tomuto lehce absurdnímu snímku bude slušet výrazné výtvarné gesto, a tak jsme se při přípravě natáčení inspirovali filmy jako je Velká ryba Tima Burtona nebo V kůži Johna Malkowicze režiséra Spike Jonze. Výrazné výtvarné ztvárnění měly i všechny divadelní inscenace Srnek, které už vznikly v Divadle Bolka Polívky v Brně, v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, v Divadle Kladno a v divadle Teatr Ludowy v polském Krakówě,“ vysvětlil režisér, který často pracuje i v divadelním prostředí.
Produkce filmu Srnky se chopil principál Divadla Mír Albert Čuba, který produkoval například už snímek Tři Tygři ve filmu: JACKPOT nebo seriál Krematorium, jehož filmová verze bude brzy uvedena na platformě Voyo. „Produkovat filmy s ‚mírovou‘ partou je na jednu stranu hodně obtížné, protože se dobře známe a víme, co od sebe čekat, ale i co nečekat. Víme, co zvládneme, ale i co nezvládneme. Na druhou stranu se to ale díky tomu všemu všechno taky usnadňuje,“ dodal Čuba s tím, že produkce Srnek je zatím asi nejsložitějším projektem. „Je to velmi náročné. Říkal jsem sice na začátku, že to bude rozhodně jednodušší než JACKPOT, ale nakonec je to přesně naopak. Dát například dohromady sto padesát komparzistů, padesátičlenný orchestr, herce, štáb, a ještě v jiném městě než v naší Ostravě… Je to náročné jak organizačně, tak finančně,“ osvětlil.
Jednu z hlavních rolí nešťastného operetního dirigenta ve snímku ztvárňuje Štěpán Kozub, který si dokonce poprvé v životě ve scénáři svou postavu vybral. „Je to pro mě trochu odklon, ale záměrně jsem si vybral něco, co je mi asi nejdál. Prošel jsem dirigentskými kurzy, věnoval se mi profesionální dirigent Jiří Habart, a tak jsem měl možnost vplout i do tohoto světa,“ pochvaloval si oblíbený herec, který popsal natáčení „s Mírem“ jako domácké. „Je to v podstatě jako kdyby člověk točil doma. Trochu jako s rodinou. Někteří lidé se v ní mají radši, někdy přijede teta, která už všechny štve, ale rádi ji vidíme… Každopádně je to příjemné,“ dodal.
A co říkají pánové na žánr filmu? „Je to zase něco jiného. Nás prostě baví absurdní a trošku vykloubený humor. Vlastně všechno, co děláme, je ve srovnání s českou tvorbou vždycky trochu jiné. Jdeme si prostě svou cestou,“ vysvětlil producent Albert Čuba, který si ve filmu cíleně vybral roli, jež je rozsahem menší. „Bylo to hlavně proto, abych mohl být k ruce spíše po té producentské stránce. Což se ale ukázalo být zbytečné, protože na tom place akorát překážím,“ doplnil se smíchem.
Film o snech a snění, bdělém snění i snění ve spánku vzniká v těchto dnech v ostravských lokacích či v kulisách Divadla Mír, štáb však vyrazí také do Prahy, Brna nebo do Polska. Snímek by měl být dotočen začátkem srpna tohoto roku, do kin by měl potom přijít v první polovině roku 2025.