Magazín Elita

Do osvětové kampaně PENNY k první pomoci se zapojilo více než 65 000 Čechů

Do osvětové kampaně PENNY k první pomoci se zapojilo více než 65 000 Čechů

Kampaň řetězce PENNY zaměřená na správné poskytování první pomoci se setkala s mimořádným ohlasem. Během srpna a září si více než 65 tisíc lidí stáhlo bezplatný online kurz první pomoci a získalo tak nezbytné znalosti, jak reagovat v krizové situaci a třeba i zachránit lidský život.

„Obrovský zájem veřejnosti o kampaň překonal naše očekávání. Ukázalo se, že téma ve společnosti rezonuje a lidé chtějí být připraveni první pomoc poskytnout. Je to vůbec poprvé, kdy měla veřejnost možnost absolvovat kurz první pomoci bezplatně,“ uvedl vedoucí strategického marketingu PENNY Vít Vojtěch.

Rychlá a účinná první pomoc poskytnutá ještě před příjezdem zdravotníků totiž může doslova zachránit lidský život. Potřebné znalosti zásad správné první pomoci podle zářijového průzkumu[1] PENNY však mnoha lidem chybí. Přibližně polovina dotázaných si nebyla jistá, jak v krizi správně postupovat. Přestože se 46 % dospělých Čechů již ocitlo v situaci, kdy bylo potřeba první pomoc poskytnout, pouze 15 % z nich v průzkumu uvedlo, že jsou si jistí, jak na to.

Kurz první pomoci, vytvořený známým záchranářem Markem Dvořákem, představuje jednoduchý a efektivní návod, jak správně reagovat v kritických situacích. V průběhu osvětové kampaně si ho mohl kdokoliv zdarma stáhnout a ponechat natrvalo. Tuto příležitost si nenechalo ujít přes 65 000 lidí, kteří si první pomoc osvojili.

PENNY již v minulosti zpřístupnilo obdobná školení svým zaměstnancům. A ti pak dokázali rychle zasáhnout při kritických situacích přímo na prodejnách a pomoci zákazníkům, kteří potřebovali urgentní péči. „Příběhy z praxe ukazují, jak je vzdělávání v oblasti první pomoci zásadní. Již dnes víme o minimálně třech případech, kdy naši zaměstnanci i díky tomuto kurzu byli schopni někomu zachránit život. Jsme hrdí na to, že přispíváme k vytvoření bezpečnějšího prostředí nejen pro naše zaměstnance, ale i pro naše zákazníky a jejich blízké,“ uvádí Florian Nagele, generální ředitel společnosti PENNY.

Osvětová kampaň byla doprovázena také TV spotem od režisérky Alice Nellis. Ten upozorňoval na fakt, že nejčastěji se do krizových situací, kdy je potřeba poskytnout první pomoc, dostáváme v prostředí, kde se paradoxně cítíme nejvíce v bezpečí - doma nebo mezi blízkými. 

[1] Průzkum Instant Research pro projekt PENNY – První pomoc proběhl v září 2024 na vzorku 1050 respondentů.


Další články z rubriky

6. ročníku charitativního běhu RunAut přinesl výtěžek 160 880 Kč

6. ročníku charitativního běhu RunAut přinesl výtěžek 160 880 Kč

7 kroků k posílení kybernetické bezpečnosti a souladu s legislativou

7 kroků k posílení kybernetické bezpečnosti a souladu s legislativou

Jsem moc starý a stejně nikam nejezdím! Zapomeňte na předsudky a oslavte Evropský den jazyků novou výzvou

Jsem moc starý a stejně nikam nejezdím! Zapomeňte na předsudky a oslavte Evropský den jazyků novou výzvou

Zapojte se do podzimní sbírky oblečení pro Oděvní banku

Zapojte se do podzimní sbírky oblečení pro Oděvní banku

Po platebních prstenech přichází elegantní platební náramky

Po platebních prstenech přichází elegantní platební náramky