On-line marketing způsobil revoluci v tom, jak dnes firmy inzerují zboží a služby. Mnozí se ale mylně domnívají, že digitální marketing jednou zcela nahradí klasické prodejní kanály. Měli byste naopak hledat cesty, jak digitální reklamu s tradičními způsoby reklamy vhodně kombinovat – třeba se světelnou venkovní reklamou.
Reklama musí být designově sjednocená
Velmi častou chybou, které se dopouštějí nejen malé firmy, je nejednotný vizuální styl. Podnikatel si například svépomocí navrhl vizitky či výlohu obchodu a zadal do výroby LED světlený nápis, který bude skrz výlohu lákat kolemjdoucí.
Po čase si živnostník či malá firma nechají zpracovat webové stránky a logickým krokem, který následuje, je internetový marketing. Typický obrázkem těchto postupných kroků ale bohužel je, že se může v jednotlivých marketingových kanálech zcela lišit použitá barevná paleta, různá mohou být i písma, nebo dokonce loga obchodu.
Sjednocení vizuální identity je přitom naprosto klíčové. Pokud například vaše internetové reklamy lákají k návštěvě kamenné pobočky, je zásadní, aby zákazník na první pohled poznal, že se jedná o obchod, který hledá, a nezavítal například nedopatřením ke konkurenci, která sídlí přes ulici.
A tak musíte vše od vizitek přes světlený nápis a webové stránky až po internetové reklamní bannery důkladně sjednotit tak, aby vše vzájemně ladilo.
Stanovte významnost jednotlivých kanálů
To, jak důležitou roli hrají jednotlivé marketingové kanály ve vašem marketingovém mixu, záleží na mnoha faktorech. Sídlí-li například vaše restaurace na jedné z nejrušnějších ulic ve městě, pak možná hlavní roli v marketingovém mixu bude hrát právě světlená reklama a celkový design restaurace. Může to stačit k tomu, aby restaurace byla po čase plná lidí – vašich kolemjdoucích a kolem jedoucích.
Jenže pokud vaše restaurace či obchod sídlí v zapadlé uličce, pak klasické off-line reklamní kanály fungovat nebudou. Budete muset oslovit potenciální zákazníky na sociálních sítích, v mapových aplikacích, přes dobře cílenou internetovou reklamu a podobně.
Je důležité si stanovit, jak jsou pro vás jednotlivé kanály pro akvizici návštěvníků důležité, a podle toho mezi ně následně rozložit investice.
I čas hraje svou roli
V některých případech se on-line a off-line reklamy vzájemně doplňují. Vaše prodejna například může zaujmout lidi přes den – jedou kolem do práce či do školy. Později si budou chtít vaši prodejnu vyhledat on-line a dozvědět se o ní více. Proto je nutné mít kvalitně optimalizované webové stránky, profily na sociálních sítích či profily v mapových aplikacích. Díky on-line marketingu můžete dokončit akvizici návštěvníků, kteří se o vás dozvěděli díky světelné reklamě ve vaší výloze nebo díky dobře umístěnému reklamnímu billboardu.