Tým Harley-Davidson® Factory Racing se zúčastnil testů ve spolupráci s organizací DORNA a MotoGP na okruhu Barcelona-Catalunya ve španělském Montmeló a prezentoval ohromující sílu svého závodního motocyklu Road Glide®. Motocyklové závody Grand Prix jsou nejvyšší třídou motocyklových závodů pořádaných na silničních okruzích pod patronací Mezinárodní motocyklové federace (FIM). MotoGP je jedním z nejzajímavějších motoristických šampionátů na světě. Po katastrofálních záplavách v oblasti Valencie byl víkendový závod přesunut do Barcelony. Společnost Harley-Davidson věnovala pořadateli MotoGP motocykl Road Glide, který byl vydražen na ve prospěch pomoci obětem.
Toto testování bylo prvním sportovním vystoupením modelu Harley-Davidson Factory Racing Road Glide, který až dosud závodil pouze v USA, na evropském závodním okruhu. Jezdci týmu Harley-Davidson Factory Racing Kyle Wyman a James Rispoli pilotovali tyto závodní motocykly
v pondělí po závodě MotoGP na 4,657 km dlouhém okruhu se 16 zatáčkami. Dalšími hostujícími jezdci byli bývalí piloti MotoGP a World Superbike Simon Crafar, John Hopkins, Randy Mamola
a Marco Melandri.
„Závodní duch je základním kamenem značky Harley-Davidson a ukazuje naše odhodlání k maximálnímu výkonu a inovacím,“ řekl Jochen Zeitz, předseda představenstva, prezident
a generální ředitel společnosti Harley-Davidson. „Pomocí partnerství se společností DORNA/MotoGP chceme rozšířit naši závodní stopu po celém světě a podpořit zápal našich zákazníků a fanoušků. Toto testování v rámci MotoGP je klíčovým krokem k realizaci našich závodních ambicí a důkazem našeho odhodlání.“
„Jezdili jsme bok po boku světových jedniček a mohli jsme sdílet naši práci s jezdci, kterých si obrovsky vážíme,“ řekl Kyle Wyman. „Jsou to výjimečné okamžiky, na které jen tak nezapomenu. Chtěl bych poděkovat společnostem DORNA, Harley-Davidson a všem členům týmu, kteří pracovali na organizaci této akce za těch nejnáročnějších okolností, jaké se v poslední době vyskytly.“
James Rispoli dodal: „Úžasný den pro společnost Harley-Davidson. Být na trati ve stejný víkend jako MotoGP bylo neuvěřitelné. A sdílet tento projekt s legendami tohoto sportu bylo neskutečné. Jejich reakce po jízdě na našich motocyklech byly velmi cenné.“
Zatažená obloha a chladné počasí zabránily přímým útokům na nejlepší časy na kolo, Wyman a Rispoli přesto dosáhli na nejrychlejším úseku trati maximální rychlosti přes 275 km/h.
Kyle Wyman a James Rispoli napřed zahřáli motocykly Harley-Davidson Factory Racing Road Glides, jezdci Crafar, Hopkins, Mamola a Melandri poté na těchto motocyklech absolvovali tréninky a byli nadšeni výkonem a jízdními vlastnostmi závodních strojů kategorie Bagger.
- Simon Crafar: „Jen jsem si to užíval a snažil se přijít na to, jak to funguje. Je to jiné. Chce to hodně přemýšlet, abyste se v tom zorientovali. Motor je prostě úžasný a ten zvuk se mi opravdu líbí. Je neskutečný a chci ho jako motorku na silnici.“
- John Hopkins: „Lidi, to byla taková zábava. Bylo to výborné a odnáším si z toho nádherný Jel jsem na hraně. Ta mašina je dobře ovladatelná. A skvěle divoká.“
- Randy Mamola: „Točivý moment je úžasný, a ty plynulost! To je důvod, proč miluju motorky už od svých dvanácti let. Je to zatraceně dobrá závodní motorka. Všechno je na té motorce špičkové. Všechno je na správném místě. Opravdu dobře brzdí. Převodovka je šílená a je plynulá. Je to prostě velká mašina.“
- Marco Melandri: „Jezdil jsem pořád rychlejší kola. Jakmile jsem našel ten správný úhel náklonu, bylo to pořád lepší. Ta mašina není tak těžká ani tak velká, když na ní jedete. A motor a točivý moment je úžasný.“
Motocykly Harley-Davidson Factory Racing Road Glide závodí v USA v seriálu Mission Foods King Of The Baggers, který nabízí napínavé silniční soutěže mezi americkými touringovými motocykly V-Twin v závodní úpravě s kapotáží/štítem a bočními kufry. V sezóně zahrnující celkem 18 závodů Kyle Wyman vyhrál šest závodů a čtrnáctkrát se umístil na stupních vítězů.
Závodní motocykly Harley-Davidson Factory Racing Road Glide používají sériový rám a skříň motoru. Hmotnost je snížena na přibližně 281 kg díky kapotážím z uhlíkových vláken a lehkým komponentám. Motocykly jsou poháněny upravenými motory
Screamin’ Eagle® Milwaukee-Eight® 131 Performance. Dále jsou vybavené vylepšenými komponentami odpružení, včetně zadních tlumičů Screamin' Eagle/Öhlins Remote Reservoir, přímým sáním a výfukem a závodními pneumatikami Dunlop.
Harley-Davidson® Factory Racing spolupracuje se společnostmi Mission® Foods, Rockford Fosgate®, Brembo®, Öhlins®, Akrapovic®, Protolabs®, SYN3® lubricants a Screamin’ Eagle® Performance Parts and Accessories.