O dnešní etapě organizátoři prohlašovali, že bude krátká, rychlá a odpočinková. Bylo tomu tak skutečně?
„Dneska se jely dlouhé pláně, kameny, písek v řečištích, opět hodně různorodé. Mezi erzetami byly nezvykle dlouhé přejezdy a byly rovněž obtížné. Ale bavilo nás to, a myslím, že nám to i sedlo a zajeli jsme si pěkný výsledek," zhodnotil devátou etapu, která vedla z Rijadu do Haradhu, spolujezdec Toyoty Czech Samurais týmu Jiří Kopřiva.
„Bolí nás už oba celé tělo, přeci jen máme za sebou jedenáct závodních dní. Oproti jiným dnům jsme dneska pošetřili techniku a teď na nás čekají tři etapy v Pusté končině. Zítra bude ta nejdelší, tak se máme na co těšit. Je to zrádný terén, který nás ještě může dokonale prověřit," přidal se pilot Ondřej Martinec.
A dneska se překážky nevyhnuly ani doprovodnému týmu. Zasekli se v koloně v Rijadu. Strávili v ní nečekaně více jak dvě a půl hodiny, a nakonec byli rádi, že vše stihli.
Ve startovním poli Dakaru Classic nastoupilo do prologu pětadevadesát posádek. Náročností trati startovní pole hodně prořídlo, stejně jako sestava ostrého Dakaru. Ale ani mezi "klasiky" nejsou žádná ořezávátka. Nechybí tam loňský vítěz ze Španělska Santaollala, jedou zde špičkoví soutěžáci Šebalj, Van Kasteren, Hans Stacey, spolujezdci Fabrizia Ponsová, Stanislav Postawka nebo Lucie Engová. Také vozový park stojí zato. Po poušti se prohání různé typy Toyot, Nissanů, Mercedesů, Isuzu, Mitsubishi nebo Renaultů. A všem vévodí Porsche nebo Audi Quattro.
Dnes získala posádka Ondřej Martinec – Jiří Kopřiva opět pozici nejlepší české posádky v Dakar Classic, když obsadili 39. místo. Za nimi skončili 40. Holická, 44. Pazdera, 45. Bárta, 46. Husek, 67. Vinš. Celkově drží posádka Czech Samurais týmu 47. místo. Zítřejší etapa měří 557 kilometrů, z toho je 313 km měřených.
Pavel Vydra
Czech Samurais tým
Foto: František Krtil, Jakub Fára