Vlnu nadšení během představení a ohromný potlesk ve stoje během děkovačky vyvolala v sobotu 25. ledna v Městském divadle Zlín premiéra inscenace PRETTY WOMAN MUZIKÁL. Pravda je, že muzikálová adaptace slavného filmu Pretty Woman slavila úspěchy už před sedmi lety v Americe, nicméně česká verze v překladu Zdeňka Bartoše, režii Patrika Lančariče a brilantní formě všech protagonistů na scéně je dokonalá.
Všechno začalo už v roce 1990 zmíněným filmem Pretty Woman, ve kterém hlavní role vytvořili Julia Roberts a Richard Gere a který režíroval Garry Marshall. Byl to on, kdo začal v roce 2014 pracovat na muzikálové verzi slavného příběhu, kdy v sobě najdou zalíbení sexy prostitutka Vivien a šarmantní milionář Edward. Libreta se tehdy ujal Gerry Marshall spolu s Jonathanem Frederickem Lawtonem.
Bohužel premiéry se Marshall nedočkal, neboť v roce 2016 nečekaně zemřel, nicméně příprava muzikálu pokračovala dál, a to díky producentce Paule Wagnerové, přičemž se do hry dostali i textař písní Jim Vallance a hvězdný Bryan Adams. Jeho písně mají jiskřivý pop rockový sound devadesátek, přitom v muzikálovém příběhu zazní i „stařičký“ rokenrolový hit ze šedesátek – Oh, Pretty Woman (Roy Orbison). Očekávaná premiéra proběhla v březnu 2018 v Chicagu v režii a choreografii Jerryho Mitchella. Na Broadwayi byl muzikál uveden 16. srpna 2018 a hrál se do 18. srpna 2019, přičemž zaznamenala 420 vyprodaných představení. Od té doby je uváděn prakticky po celé světě. Jak jinak, než s mimořádným úspěchem.
Zlínská inscenace Pretty Woman Muzikál stojí samozřejmě na dobrém základu, což je milostný příběh, jeho hrdinové a hudba, ale svému originálu nezůstala nic dlužná. Městské divadlo Zlín má kumštýře, kteří svou profesi milují a umí. V Lančaričově režii našli své velké příležitosti Markéta Holcmanová (Vivien), Radovan Král (Edward) a Petra Králová (Kit, nejlepší kamarádka Vivien), což jsou tři hlavní role. V inscenaci jasně dokázali, že jsou jedineční a ti praví v muzikálovém oboru, což je herectví, zpěv a tanec v jednom. Každý z nich vládne ohromným hlasovým rozsahem, zajímavým zabarvením i bravurním zpěvem a výrazem, navíc nejde o jednoduché popěvky, ale náročné skladby.
Zcela zvláštní pozornost však zasluhuje ještě čtvrtý spoluhráč – Gustav Řezníček, který v inscenaci představuje jak Happymana, tak pana Thompsona. Svou známou suverenitou a lehkostí sděluje do puntíku přesně to, co jeho dvě role žádají (velice dobře si pamatuji muzikál Bídníci, který byl uváděn ve vinohradském divadle v roce 1992 a ve kterém on působil v company snad ještě jako student).
K živě dynamickému hudebnímu představení přispívají zákonitě další herci, tanečníci a zpěváci, ale rovněž živá a skvěle hrající kapela v dokonalém aranžmá, barevně „dráždivý“ sbor a samozřejmě celý tvůrčí tým včetně mimořádně nápadité scénografie, choreografii i kostýmní složky. Právě mnohé kostýmy i různé rekvizity hlavních představitelů odkazují na slavný film, což ocení hlavně fajnšmekři.
Neodolatelné scény a dialogy v této pohádkové romanci znají mnozí nazpaměť, ale právě až hudební zpracování dělá z legendy mimořádný divadelní hit nejen této sezóny - zvláště když se povede české přetlumočení a všichni „jedou“ na doraz.
Robert Rohál
Foto Marek Malůšek