Magazín Elita

Pitland pomůže se vstupem do života v jedné stopě

Pitland pomůže se vstupem do života v jedné stopě

Motocykl a jízda v jedné stopě představují stále častěji splněný sen, a to ať už je člověku 15 nebo přes 40 let. Svoboda, volnost, vítr ve vlasech nebo vlastní styl je něco, co láká. Tomu odpovídají i aktuální data o počtu motorkářů na našich silnicích, jejichž počet každoročně stoupá a očekává se, že tento trend bude do budoucna pokračovat. Aby sen o jízdě v jedné stopě nevzal za své hned na začátku, třeba při první hodině v autoškole, je vhodné nic nepodcenit a náležitě se připravit. Pro člověka, který nikdy na motocyklu neseděl jsou často jednotlivé úkony autoškoly i samotné ovládání motocyklu nadlidským výkonem. Právě proto, aby se sen stal skutečností a motocyklový nadšenec nenarazil hned při první hodině v autoškole, přichází projekt Pitland se speciálním programem určeným pro všechny, kteří se chystají do autoškoly. Aktuálně spouští kurz s názvem Příprava do autoškoly, v němž se zájemce během 3hodin seznámí a sžije s jednostopým strojem, zvládne jízdu, zajede tolik obávanou osmičku nebo slalom, a především zažije a užije si svoji první jízdu na motorce nabitou emocemi a tou pravou pozitivní, motorkářskou, energií.

Autoškola na motocykl je tématem sama pro sebe. Řada nadšenců do ní přichází bez toho, aby kdykoli předtím na motorce seděla, a navíc s vysněnou představou, jak nasedne a jede a během předepsaných 13hodin, které má motocyklový výcvik v autoškole, se vše naučí a může jít k závěrečným zkouškám a stane se skvělým jezdcem. Představa je však na míle vzdálena realitě.

Ze zkušeností, které potvrzují učitelé a instruktoři motocyklového výcviku v autoškolách, v drtivé většině případů 13 hodin výcviku nestačí. Největší problém představuje celá řada úkonů, které musí motorkář řešit a hlídat během jízdy. Tradičně největší obavy a strach mezi nimi panuje z náklonů v zatáčkách a z celkového přeorientování se na jízdu v jedné stopě, kde často žáci bojují i se stabilitou motocyklu při rozjezdech nebo dobrzďování a zastavování. Dalším bodem výcviku, který dává zabrat jsou povinné úkony na cvičišti jako je projetí osmičky, pomalého a rychlého slalomu nebo krizové brždění.
A přesně na tuhle část motocyklového výcviku má za cíl připravit nový program projektu Pitland Příprava do autoškoly. „Řadu let byla příprava motorkářů opravdovým oříškem. Autoškola byla pro většinu první zkušeností s motorkou, ale chyběla úplně možnost vyzkoušet si v bezpečném prostředí reflexy, získat správné návyky a rozjezdit se,“ říká Jiří Matela, majitel Pitlandu a instruktor bezpečné jízdy v jedné stopě.

Kurz Příprava do autoškoly trvá 3 hodiny a skládá se ze 2 hodin ježdění a praktických úkonů a 1 hodiny teoretické části. Zájemce se během 2 hodin jízdy celkově sžije s motorkou, naučí správný posez, správné vedení pohledu, projede si úkony jako je pomalý a rychlý slalom, osmička, krizové brždění i brždění na přesnost a naučí se správně ovládat přední i zadní brzdu. Dokonale tak potrénuje a osvojí si fungování na jednostopém stroji a zautomatizuje si chování při průjezdu zatáčkou, jízdu v pomalé rychlosti nebo si vyzkouší první náklony. Následující hodina teorie je primárně zaměřena na doptání a vysvětlení případných dotazů a odbourání největšího strachu z jízdy v jedné stopě a ze situací, které mohou jezdce potkat v autoškole nebo následně při samotné jízdě.

„Jedním z hlavních cílů kurzu je nabídnout budoucím jezdcům možnost trénovat v bezpečném a kontrolovaném prostředí, kde nejsou vystaveni rizikům běžného provozu. Naše výcviková plocha, více jak 5 000 m², je navržena tak, aby si účastníci mohli bezpečně vyzkoušet různé manévry a situace, na které by si v reálném provozu na větší motorce netroufli,“ vysvětluje Jiří Matela a dodává, že kurz je zaměřen na postupné překonávání prvotních obav a získávání větší jistoty při ovládání motocyklu.

Dalším cílem kurzu je příprava jezdců na praktickou část výcviku v autoškole a nácvik správné techniky ovládání motocyklu, která může snížit riziko pádů a nepříjemných situací. „Domníváme se, že kurz může být užitečný i pro samotné autoškoly, protože jejich žáci budou lépe vybaveni vhodnou technikou, což umožní zaměřit výuku více na provoz a pravidla silničního provozu. Díky tomu se žáci dostanou do reálného provozu sebevědomější a zvládnou náročné situace s větší lehkostí. Snažíme se tím zároveň přispět ke zvýšení bezpečnosti, zlepšení efektivity výuky a omezení stresových momentů pro všechny zúčastněné,“ dodává Jiří Matela.

Doplňme, že v kurzu jsou využívány unikátní elektrické pitbiky přímo navržené pro Pitland. Jedná se o malé a lehké elektrické motocykly v automatickém režimu, které začátečníkům plně umožní soustředit se na samotnou jízdu a její techniku. Pitland zároveň v rámci kurzu pracuje i se speciálními trenažéry jako je polohovatelná maketa pitbiku, která umožňuje nácvik ideální jízdní pozice, jak při jízdě v přímém směru, tak i v náklonech nezbytných pro průjezd zatáčkou. Novinkou je pak trenažér řazení, kde si mohou účastníci kurzu v klidu vyzkoušet práci se spojkou, řazení rychlostí nebo hledání neutrálu.

Celý kurz je jednorázový a účastník v jeho ceně získá i zapůjčení kompletní moto výbavy, včetně motocyklové kombinézy s ochrannými prvky, helmy, motocyklových bot a rukavic. Výuka probíhá pod vedením zkušených a přátelských instruktorů, kteří využívají pro komunikaci s jezdci InterCom, kdy s nimi mohou v reálném čase konverzovat a bezprostředně poradit a pomoci zvládnout překážky, strach nebo obavy. Kurz probíhá na pražském Zličíně v zastřešeném areálu Pitlandu, který má plochu více 5 000 m² a kde motocyklová sezóna nikdy nekončí. Cena kurzu je 3 600 Kč.


Další články z rubriky

Česká rodinná firma Decoled září na evropském trhu dekorativního osvětlení

Česká rodinná firma Decoled září na evropském trhu dekorativního osvětlení

Připravte své kolo na sezónu!

Připravte své kolo na sezónu!

Motorkářských kurzů Učme se přežít je letos skoro šedesát

Motorkářských kurzů Učme se přežít je letos skoro šedesát

Goodyear rozšiřuje řadu  Eagle F1 Asymmetric 6 na největší nabídku v historii

Goodyear rozšiřuje řadu Eagle F1 Asymmetric 6 na největší nabídku v historii

Tovární tým HARLEY-DAVIDSON® x Dynojet vstupuje do seriálu MotoAmerica™ Mission Foods King of the Baggers 2025

Tovární tým HARLEY-DAVIDSON® x Dynojet vstupuje do seriálu MotoAmerica™ Mission Foods King of the Baggers 2025

PURE fest

Písecký víkend módy a designu