V posledních letech jsme všichni zaznamenávali boj o klienta na všech frontách. Na ulicích nás zastavoval kde kdo a nabízel nám od prodeje parfémů přes mobilní telefon zdarma až po nabídku výhodného ručení a u tohoto produktu se pozastavíme.
Toto nebylo nic jiného než nezodpovědná cenová politika produktů pojišťoven. Ono se nám to vcelku líbilo, protože to vedlo ke zlevňování povinného ručení a dalších takto nabízených produktů, ale nejde to do nekonečna. Pojišťovny shodně oznamují, že prodělávají, a proto se dočkáme od ledna 2013 zdražení, některé pojišťovny zdražily již v průběhu letošního roku.
Dopad na pojistné konkrétního klienta bude u většiny pojišťoven závislé i na nehodovosti jednotlivých řidičů. Někteří tedy budou platit stejně jako letos, někteří si připlatí více. Dle veřejně dostupných informací se sazby pojišťoven pro rok 2013 zvýší zhruba o deset až 15 procent. Některé pojišťovny prozatím slibují, že bezproblémoví řidiči budou mít možnost si vyjednat sazby ve stejné výši jako pro rok 2012 či zdražení produktu o 3 až 5 procent.
Co byste měli vědět
Ten, kdo uzavře pojištění pro příští rok ještě letos u některé ze společností, které zdražení odložili, bude platit aktuálně platnou sazbu.
Povinné ručení patří do kategorie pojištění odpovědnosti. Kryje škody způsobené druhým, na majetku (vůz, náklad, plot, nemovitost, svodidla apod.) a na zdraví (cestující ve vlastním vodidle i protistrany, chodec).
Pozor (!), nekryje škody na vlastním vozidle, k tomuto účelu slouží havarijní pojištění, které není povinné.
Pojišťovny poskytující povinné ručení v kombinaci různých slev a srovnání jednotlivých cen je tedy velice obtížné.