V úvodu chci jen poznamenat, že Kniha stínů pozitivní magie nemá nic společného se satanistickými záznamy a praktikami, je naprosto oproštěná od lidských obětí, ale přesto se někdo může domnívat, že novodobý čaroděj, čarodějka jsou lidé na pokraji společnosti, bez vzdělání a znalostí, kteří si libují v perverzích. To není pravdou, pravdou je jen to, že se jedná o menšinu, která je snadněji utlačovatelná - nábožensky, etnicky a bohužel i lidsky. Většina z nás je perzekuována a vytlačována do pozadí a na výsluní se dostávají reprezentanti mutantních sil, kteří se nebojí sáhnout po pomůckách, které přivolávají temné a silně negativní síly. Pozitivní grimoár není poskvrněn krví obětí, perverzemi, sadismem a ani jiným zneužíváním pokřivené víry nebo učení.
Knihu stínů si musí vypracovat každý začínající čaroděj/ka. Právo tvořit a nahlížet do ni má pouze autor. Jedná se o soubor zapisovaných a vytvářených kouzel, obřadů, receptů, divinačních technik, mantických praktik a rituálů. Zahrnuje také léčitelství, bylinkářství a astrologii – sledování hvězd. Je to v podstatě magická kuchařka, která je obohacená moudrostmi věků, je v ní odražena radost i smutek, síla, zrození i smrt. Musí také odrážet zajímavá, důležitá a konkrétní data týkající se magie. Zaznamenáváme každé změny, nové předměty a jejich výměny tak, jak je uvedeno u jednotlivých předmětů.
V úvodu si musíme zvolit boha nebo bohyni, kterým zasvětíme grimoár, abychom je mohli žádat o pomoc a podporu při své magické práci. Nejsme však povinni žádat výhradně o jejich pomoc, ale jde o to, že daného boha nebo bohyni uznáme za svého patrona, za toho, kdo za námi bude stát, za toho, kdo na nás bude dohlížet bez ohledu na to, zda výslovně požádáme. V této souvislosti byste měli zapátrat v mytologii, koho byste chtěli oslovit, kdo by se Vám jako patron „zamlouval“. Patron vaší žádost akceptuje, ale nesmíte ho urazit, zneužít jeho síly a moci, tím byste byli okamžitě přesunuti do magie temné, jak se říká „černé“.
Všechny adeptky a čarodějky akceptují Velkou Matku, jako nositelku života mužští adepti, čarodějové a mágové akceptují Boha Otce a jeho prostřednictvím touží ovládat ženy, podvědomost je nutí udržovat ženy v nevědomosti, proto jim jen výjimečně sdělují své zkušenosti, předávají recepty a zasvěcují do nových věcí, ale jsou schopni ženy začlenit do svých pokusů = mohou se účastnit, ale nezasvěcují je. Přesto se čarodějnictví považuje za náboženství, které vedou ženy a představuje tedy již po staletí matriarchální tradici, kam se snaží proniknout muži.
(-lz-)