Zeptali jsme se zástupce generálního ředitele First Advertising CZ, a.s. Michaely Greschik, jak by ona charakterizovala ženu ve vrcholném byznysu svým pohledem ženy, která ve vrcholném byznysu působí.
Jen krátce se zamyslela a bez velkého přemýšlení s úsměvem a přímým pohledem do očí odpověděla.
Žena a byznys
Dvě slova, která zdá se nemohou jít dohromady a přesto toto spojení neskrývá nic neobvyklého. Napříč genderovými studiemi konstatuji, že ženy sice ještě často bojují o své místo na slunci, ale jsou neodmyslitelným prvkem – krkem, který stále kroutí hlavou byznysu. Není na škodu používat (ženě tolik vlastní) intuici, manipulaci a cit při vyjednávání. Žena je v byznyse jako květina. Inteligentní obdivovatel (příznivec vzácné flóry) k ní vzhlíží a jemným přihnojováním nechává květinu aklimatizovat se v prostředí, do kterého byla vsazena, sleduje její růst a očekává finále, tj. rozvinutí květu, z něhož všem přejde zrak. Reálně se však většinou stane, že v průběhu rozvíjení přijde nějaký „osel“, který květ „sežere“.
Rada na závěr: Nenechávejte proto o sebe tolik pečovat a buďte dále multifunkčními, rozhodnými prvky, které plynule přejdou od pomyslných krků rovnou k hlavě. Vždyť muži také umí dobře otáčeti hlavou.
-red-