Herečka Eva Jeníčková se již jako začínající herečka zapsala do povědomí diváků jako Vendulka utěšitelka z Básníků či Marika ze Sněženek a machrů. Málokdo by ji očekával na jevišti komorní hry o závislosti, víře a odpuštění.
Ne každý však ví, že jí učarovalo divadlo. Ve Spojených státech, kde převážně žije, na Broadwayi narazila na hru amerického dramatika Matthewa Lombarda High, která ji mimořádně zaujala a rozhodla se ji přenést k českým divákům. Cesta to byla nelehká, avšak byla korunována úspěšnou evropskou premiérou ve středu 25. března v pražském divadle La Fabrika. „Ta hra mě dostala svým motivem schopnosti změnit se, vírou ve spoustě rovinách, svou konfliktností a taky tím, jak je komorní - je to hra pro tři hráče,“ vysvětlila Jeníčková, spolu s kterou během téměř dvou hodin „neslezou z jeviště“ také Martin Pechlát a nadějný Alexandr Borodin. „Je to moje první velká role na jevišti a jsem ze spolupráce nadšený,“ pochvaloval si chvíli po premiéře devatenáctiletý herec.
Režie se ujal manžel Jeničkové Viktor Tauš. „Divadlo režíruju poprvé, ale o to víc mě to baví, protože nejsem svázaný předchozí zkušeností,“ tvrdí režisér filmových Klaunů nebo Sněženek a machrů po 25 letech.
Divadelní hra se odehrává v léčebně závislostí, kde má sestra Jamie pod dohledem Otce Michaela na starosti mladého Codyho. Těžší případ ještě neměla… „Ten text se mě dotkl svojí pravdivostí, tématy jako je závislost, vina, odpuštění. Znám ten svět, stejně jako autor, který vycházel ze svých zkušeností, a snad se mi podařilo hru uchopit správně. To se ostatně dozvím 24. dubna, kdy se Matthew přiletí na naše zpracování podívat,“ dodal Tauš.
Na nejbližší reprízy hry High – Lety peklem můžete zajít 9. nebo 24. dubna do pražské La Fabriky.
-red/lz-