Kříž jako silný znak funguje už tisíce let od pravěku, pro několik světových náboženství je nezbytným symbolem, jako geometrický obrazec jej uplatňuje věda, v novodobé historii se objevuje i jako politologická značka, využíván je také v obchodě a reklamě. Nyní se stal dokonce pokořitelem designové soutěže Logo VD & Značka!
Že jde o výrazný a nadčasový obrazový marketingový prvek se potvrdilo v rámci soutěže Logo VD & Značka, kterou uspořádal koncem loňského roku Svaz českých a moravských výrobních družstev.
Účelem této celostátní ankety bylo nalézt a prezentovat nejznámější loga českých firem a jejich výrobků z odvětví výrobních družstev. Do ankety se zapojilo téměř tisíc respondentů, kteří vybírali z několika desítek známých a tradičních log a značek. Určujícím kritériem výběru byla čitelnost a „paměť“ loga.
Vítězem v kategorii logo firmy se staly se svým výrazně červeným křížem s černým nápisem Templářské sklepy Čejkovice, vinařské družstvo.
Ve skupině o nejlepší značku výrobku potvrdili své kvality Templářské sklepy Čejkovice druhým místem se značkou Sang Real Sekt a tím se staly jedinou firmou, která bodovala v obou vyhodnocovaných kategoriích. Vítězem kategorie se stal podpalovač PE-PO družstva Severochema Liberec.
V kategorii logo firmy se umístila výrobní družstva:
1. místo – Templářské sklepy Čejkovice
2. místo – Granát Turnov
3. místo – Vřídlo Karlovy Vary
V kategorii značka výrobku se umístily značky:
1. místo – PE-PO (Severochema Liberec)
2. místo – Sang Real Sekt (Templářské sklepy Čejkovice)
3. místo – Jelení lůj (Detecha Nové Město nad Metují)
Ing. Pavel Pastorek, generální ředitel Templářských sklepů Čejkovice, dodává: „Prvenství za logo a druhé místo za značku nás těší. Řadí se k prestižním oceněním získaným za design láhve a víno „Castle“ v rámci soutěže DESIGN VD 2013 a k vítězství v mezinárodní soutěži HP Indigo Label Expo 2013 Innovation Showcase za návrh etikety řady NEW CROSS. Důkazem, že dlouhodobě umíme produkovat nejen originální a kvalitní víno, ale i obaly, je právě značka Sang Real Sekt, konkrétně Rosé 2010, které obhájilo medaili za kvalitu v rámci soutěže JAROVÍN ROSÉ 2015, kde získal zlato. Zmínit si také zaslouží nová řada etiket „1248“ retailových jakostních a přívlastkových vín. Letopočet odkazuje na založení našeho vinařství. Tato řada je u zákazníků velmi populární.“
Více nformací lze sledovat na Facebooku Templářské sklepy Čejkovice a na webových stránkách www.templarske-sklepy.cz, kde je možné vína i objednat.