Velké věci vznikají díky vědě a výzkumu, ale celá řada z nich vznikne náhodou či tak nějak z potřeby…
MioMat, jak to celé začalo? Jaká byla cesta MioMatu na Slovensko? Jaké byly vaše začátky?
Cesta MioMatu na Slovensko byla relativně klikatá. Úplně původně přišla s nápadem šikovná Slovenka Alica Reháková, která se přestěhovala za svou láskou do dalekého Chile. Když tam přišla, zjistila, že nemůže najít produkty, na které byla zvyklá na Slovensku. Jedním z nich bylo i rostlinné mléko, které si kdysi doma připravovala s maminkou v hrnci, nebo později v Sojamatu. Napadlo ji, že přinese takový přístroj do Chile, ale jelikož Sojamat byl tehdy už velmi zastaralý model a navíc dokázal vyrobit jen sójové mléko, začala hledat jiné možnosti. No a narazila na výrobce, ve spolupráci se kterým vznikl MioMat. O jeho cestu na Slovensko se pak postaralo setkání se Simonou Vargovou, která se spolu se svou středoškolskou spolužačkou Zuzanou Čačkovou pro MioMat nadchla a dnes se společně starají o jeho chod v našich domácích končinách.
Pracovaly jste předtím v podobné oblasti, nebo jste se věnovaly něčemu úplně jinému??
Pracovaly jsme v úplně jiných oblastech, ale zabývaly jsme se marketingem a prodejem, takže v podstatě jsme změnily jen komoditu. Ačkoliv téměř 4 roky jsme denně "přepínaly" mezi klasickým 8 hodinovým úvazkem v korporacích a našim večerním MioMat hobby. Byla to náročná, ale poučná cesta a jsme za ni vděčné. Minulý rok jsme se rozhodly, že zaměříme veškerou svou pozornost jen na naše aktivity a tak jsme opustily bezpečné přístavy a zůstaly jen ve vodách podnikání.
Proč jste se rozhodly přinést MioMat právě na slovenský trh?
Důvod je asi prostý a to - neboť zde žijeme. Naše srdce si získal hned. Když jsme zjistily, co všechno dokáže vyrobit, jak jsou polévky, smoothies, kaše, dětské výživy či rostlinná mléka z něj chutná a snadná, byly jsme přesvědčeny, že Slováci ho budou milovat. Těší nás, že jsme se nemýlily a že na Slovensku jsou již tisíce MioMat nadšenců.
Kde všude můžeme váš produkt najít?
MioMat lidé najdou primárně na našem e-shopu www.miomat.sk, ale spolupracujeme i s vybranými kamennými obchody v oblasti zdravé stravy. Zde si jej mohou koupit všichni ti, kteří ho rádi nejdříve uvidí. Loni jsme na sezónu spolupracovali i s dm drogerií, takže lidé si ho mohou pamatovat i odtud.
Máte přesně vymezenou cílovou skupinu?
MioMat si oblíbily hlavně maminky. Je to pro ně velká pomoc, když nemusí stát u hrnce, ale mohou tento čas využít jinak a přitom si být jisté, že jejich děti dostanou kvalitní a zdravé jídlo. Samy si ho nazvaly hrnečku vař, protože jim připomíná pohádkové vaření: vložíme suroviny a čekáme, co se navaří. Spolu s dětmi mají z toho často domácí rituál. Vaření v MioMatu oceňují i všichni ti, kteří se chtějí zdravě stravovat, ale nemají na vymýšlení v kuchyni moc času - vytížené ženy, ale například i single muži, kteří si pochvalují, že díky MioMatu si zvládnou připravit chutnou polévku. Stěžují si akorát na to, že se nedá umýt v myčce. No a samozřejmě MioMat má své místo i mezi alergiky na klasické mléko. Místo toho, aby si kupovali rostlinná mléka, která obsahují konzervanty a ochucovadla, vyrobí si je doma za pár minut - čerstvé a ze surovin z jakých chtějí a kterým důvěřují.
Víme, že kromě MioMatu se z vaší dílny na Slovensku objevil i další produkt – FLASKA, proč právě tento produkt? Co vás k tomu vedlo?
FLASKA k nám připlula celkem nenápadně. Setkaly jsme se s ní na výstavě zdravého životního stylu v Hongkongu a od té doby nás provází každým dnem. Bez vodíkových bublinek již není den dnem. O účincích vodíku na zdraví, energii a krásu jsme přečetly množství článků, studií, konzultovaly s lékaři a chemiky a tento zázrak nás opravdu nadchl. A těší nás, že mezi zákazníky FLASKY máme už i vědecké pracovníky Slovenské univerzity, kteří jsou o účincích vodíku přesvědčeni a sami lahve používají.
Máte nějaké podnikatelské plány do budoucna? Připravujete něco nového?
V nejbližší budoucnosti bychom rády dosáhly toho, aby MioMat více zdomácněl i u našich českých sousedů. Povědomí o něm je tam ještě relativně slabé, takže zde vidíme velký potenciál.
Časem bychom chtěly MioMat rozšířit i do dalších zemí, ale k tomu nás čeká ještě pár brainstormingů a interních nastavení. No a samozřejmě pracujeme na tom, abychom etablovaly na trh FLASKU a případně ji posunuli dále do okolních zemí, protože v ní vidíme také velký potenciál.
-mh-