Doplňování tekutin je jednen z našich nejdležitějšíchúkolů dne. Doporučuje se vypít dva až tři litry, ideálně čisté vody, ale záleží na vytížení každého jedince i jeho věku. Ovšem to není nic proti jezdcům, kteří usedají do kokpitů formulí. Ti během závodu vypotí až pět procent své váhy!
Je to něco, co si v pohodlí domova umíme jen těžko představit. Například během Velké ceny Malajsie piloti vypotí až tři litry, což se zdá neuvěřitelné. Při pekelné výhni, kdy teplota na okruhu přesahuje i padesát stupňů, se ale vlastně není čemu divit. Své zkušenosti s vedrem mají i jezdci Charouz Racing System, historicky první české stáje v seriálu Formule 2. „Někdy si opravdu připadáte jako v pekle,“ glosoval to stručně, ale naprosto výstižně, člen juniorské akademie Ferrari Antonio Fuoco.
Pro něj i pro jeho švýcarského kolegu Louise Delétraze je tak pitný režim naprosto klíčový. Jen malinké podcenění může klidně znamenat kolaps přímo na trati a z toho plynoucí problémy. Pro oba borce je tak logicky velmi důležité, co pijí. Už před sezónou tým zvolil spolupráci s Ondrášovkou a bylo to dobré rozhodnutí. „Mají hodně příchutí, takže je z čeho vybírat. A hlavně ta voda opravdu osvěží,“ pochvaloval si Delétraz. Jezdci si tak nemohli vybrat lépe.
Foto: Ondrášovka