Magazín Elita

Tragická smrt Huberta ve Spa poznamenala atmosféru, závodů F3, F2 byly zrušeny

Tragická smrt Huberta ve Spa poznamenala atmosféru, závodů F3, F2 byly zrušeny

Víkendové závody v belgickém Spa poznamenala obrovská tragédie. Ve druhém kole sobotního závodu F2 po hrůzostrašné havárii zemřel mladý francouzský pilot Anthoine Hubert. Pilot české stáje Sauber Junor Team by Charouz Juan Manuel Correa vyvázl „jen" s frakturami dolníchkončetin a lehce pochroumanou páteří. Závodit v neděli v takové atmosféře tak nebylo pro nikoho snadné.

Všichni se po letní pauze těšili na další pokračování Formule 1, ale také "doprovodných" soutěží F2 a F3. Jenže veškerá radost vyprchala během malé chviličky, kdy přišel o život teprve dvaadvacetiletý Anthoine Hubert. Ve Spa-Francorchamps v Belgii bylo v tu chvíli vlastně úplně nepodstatné, kdo vyhraje další závody. Sprint F2 se v neděli nejel, piloti F3 si to na trati sice rozdali, ale viditelně si to příliš neužívali.

Je zřejmé, že zejména Lirim Zendeli, Fabio Scherer a Raoul Hyman sedali do kokpitu svých formulí s těžkým srdcem. Jejich kamarád Juan Manuel Correa v tu chvíli ležel v nemocnici sice stabilizovaný, přesto ve velmi vážném stavu. Možná i proto Zendeli a Hyman nedojeli do cíle, když je zabrzdila vzájemná kolize. Troška nepozornosti se však v takové situaci jistě odpustí. Scherer nakonec dojel osmnáctý.

Další díl šampionátu se jede už příští víkend (6. - 8. září) na legendárním okruhu v italské Monze. Vše budete moci sledovat na televizní stanici Sport 1 a Sport 2.

Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Po tragédii, která se odehrála během sobotního závodu F2, to byl pro všechny v týmu těžký víkend. Všichni víme o rizicích, které motoristický sport přináší. Ale když se stane něco vážného a navíc se to týká vašeho týmu, je to velký šok.

Jsme v myšlenkách se všemi, které nehoda zasáhla.“

Jamie Dye, vedoucí týmu, uvedl: „Po tragických událostech ze soboty je to velmi pochmurný víkend. V neděli jsme do závodů šli s těžkým srdcem. Fabio si vedl dobře, posunul se o několik míst kupředu. Lirim s Raoulem měli kolizi, které se dalo zabránit. Mezi týmovými kolegy by se to stávat nemělo.“

Lirim Zendeli tvrdil: „Snažil jsem se v neděli závodit s chladnou hlavou a soustředit se na svou práci. Neměl jsem moc velkou rychlost, v prostředním sektoru mě vozy snadno předjížděli. Nebyl to dobrý závod a kontakt s Raoulem na konci to jen podtrhnul.“

Fabio Scherer vysvětlil: „Bylo fajn se posunout o devět míst dopředu. S vozem jsme udělali pokrok, ale nakonec nám přeci jen ještě něco chybělo. Na výsledcích je to vidět. Je to docela ostuda, do závodů v Monze musíme udělat hodně práce.“

Raoul Hyman řekl: „Začal jsem dobře a tempo bylo lepší, než v sobotu. Bohužel, když jsem dohnal Lirima a jednoho z Carlinů, do zatáčky jsme šli tři v téměř totožné pozici. Nebylo to dobré. Je to opravdu ostuda, tím spíš, když se srazíte s vlastním týmovým kolegou.

 

Fotogalerie
10730 10732 10733

Další články z rubriky

Kaspersky odhaluje boom falešných VPN: Čtyřnásobný růst útoků v Evropě

Kaspersky odhaluje boom falešných VPN: Čtyřnásobný růst útoků v Evropě

Bezpečnost dětí v autosedačkách – proč zimní bundy do auta nepatří

Bezpečnost dětí v autosedačkách – proč zimní bundy do auta nepatří

HARLEY-DAVIDSON se vrátil na výstavu EICMA s dynamickou prezentací

HARLEY-DAVIDSON se vrátil na výstavu EICMA s dynamickou prezentací

Technologie 5G-A vytváří vyhrazený vzdušný most pro inteligentní zdravotnictví

Technologie 5G-A vytváří vyhrazený vzdušný most pro inteligentní zdravotnictví

Privátní síť pro připojení bezpilotních letounů na bázi 5G-A umožní město budoucnosti

Privátní síť pro připojení bezpilotních letounů na bázi 5G-A umožní město budoucnosti

Levandulové údolí